top of page
  • Facebook Social Icon
  • Instagram Social Icon
  • LinkedIn Social Icon

Verkopen op marktplaatsen

De dominantie van de marktplaatsen is niet meer weg te denken uit het huidige e-commercelandschap. 60% van de online verkoop geschiedt op marktplaatsen als Bol, Amazon, Real, Otto... 

 

Hoe jij hier optimaal gebruik van kunt maken en hoe je dit best integreert in je huidige organisatie? Daar helpen we u graag mee verder.
 

Open Store Sign

Ontdek onze aanpak

Store Counter

Wij krijgen dikwijls de vraag van onze klanten of ze nu wel of niet moeten verkopen op Bol of Amazon. En vooral hoe. Ons antwoord is meestal volmondig 'ja'. Op de vraag hoe ze dit best doen, antwoorden we met een strategie op maat. Meestal met een bijhorende koppeling tussen hun gloednieuwe Bol-account en hun bestaande webshop. Het centraal kunnen beheren van de voorraad, bestellingen, prijzen, klanten... is hierbij een belangrijke succesfactor.

​

Heeft u vragen of twijfels over de verkoop op marktplaatsen? Stuur ons gerust een mailtje of geef ons een belletje.

Marktplaatsen en hun clichés

We horen dikwijls dezelfde clichés terugkomen. Soms kloppen ze, maar dat wil niet zeggen dat wij, van Conectly, hier geen oplossing voor hebben.

​

  • Marktplaatsen zijn duur : "Tot 15% commissie betalen op onze omzet inclusief btw bij Bol." Klopt. Commissies zijn duur. Maar er zijn tal van manieren om de winstgevendheid op marktplaatsen te verhogen.

  • Levertijd : "Ik moet de volgende dag kunnen leveren, anders kan ik niet mee." Dat is zeker niet het geval. Je kunt per product zelfs een aparte levertijd instellen tot bijvoorbeeld 8 dagen. Het is wel belangrijk je aan je leverbelofte te houden.

  • Concurrentie : "Er is te veel concurrentie op de platformen, waardoor ik niet aan die prijs kan verkopen." Marktplaatsen maken het laagdrempelig om producten online te verkopen. Dit zorgt voor veel concurrentie. Er zijn echter tal van oplossingen om deze concurrentie toch te slim af te zijn.

​

​

​

Violin Shop
bottom of page